lördag 23 juli 2011

Wtf?

Det skulle vara en bra dag idag. Kan inte riktigt säga att det blev så bra!

Vi hade dop för Eddy idag, vi blev inte så många men det var bara mysigt! Själva dopet var bra och inga problem. Vi kunde vara ute i solskenet som vi hoppats! Men... Det är ett stort men, sorgen har legat och bubblat under ytan sen igår.. Och rädslan också för den delen! För ett år sen var vi på ett likadant läger i Sverige som det i Norge! Nu tar jag för givet att ni fattar vad jag menar!
Vi var på läger tillsammans med flera av dem som var på utøya! En av de norrmän vi lärde känna blev igår skjuten i foten! Oavsett vart hon blev skjuten är det så skrämmande! Det hade lika gärna kunnat hänt för ett år sen i Strömstad! Och vi hade Neo med oss! Vi hade lika gärna kunnat fått för oss att åka dit!

Jag är inte glad över att det har hänt, men jag är glad att det inte hände oss! Ni fattar vad jag menar?!?

Istället för kalas med fantastisk familj och vänner så har det varit lite sorgligt!

Ikväll var min mamma, bror och morbror här (även Hannah som sover här) och det kändes förjävligt när de gick! Vad skulle jag göra utan min fina bror och mamma? Gud vad jag älskar er!

Ett svamligt och osammanhängande inlägg! Men skit samma!

Nu ska jag försöka sova, magen gör sig påmind!

2 kommentarer:

  1. Dagar som fredagen och lördagen är som tur är ovanliga. Att dopkalaset fick en trist inramning kunde inte du göra något åt.
    Ingen kan vara förberedd på en katastrof som den den i Norge ochn Utöya.
    Tur att Neo var i sitt esse, han lekte och höll igång som vanligt. Det är trots allt barnen som ger oss tröst i de svåra stunderna. De ger oss en framtidstro och en mening med livet och något att kämpa för.

    SvaraRadera
  2. Håller med mormor... Skrämmande att du var på ett sånt möte förra året, att Neo var med är ännu mer skrämmande. Var det små barn med i Norge med? :(

    Jag hoppas, precis som jag skrev i min blogg, att ni lyckades sprida lite ljus i en annars dyster dag <3

    SvaraRadera